onsdag 5. mai 2010

Trondheim quiltelag

Når en har holdt på med quilting i mange år, har en likssom sett det meste.
Vanskelig å finne opp hjulet flere ganger.
Variasjonen ligger i bruken av stoffer og farger.
Her er noe som fenget min interesse.
Husker ikke hvem som har sydd quiltene, hvis noen vet det så legg navnene inn som kommentar.()()()()()()()()


Her ble jeg så fasinert av rosestoffet som var brukt.
En vakker og litt andeleses quilt, selv om blokker og mønster er kjent.


######################

Vel.... denne var ikke særlig original ( i disse AnnaKa tider), men jeg kjøpte stoffene i denne løperen. (Det var Syskrinet på Heimdal som hadde med modellen)
Kommer nok ikke til å sy den helt slik, men tror stoffene kan bli fine til duk i Rosenlund.


#########################

Flere hadde vært på samme  kurs,
og det var mange flotte variasjoner over samme teppet.
Men denne falt i min smak.
Flott å se en quilt i grønt! Så frisk og fin, denne likte jeg!


##################

Nydelige Kaffe Fasett stoffer i et vanskelig mønster.
Flotte farger og flott håndarbeide.
Symetrien i blokkene gjorde den ekstra vakre synes jeg.

Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Tja, den øverste er Hanne Schneider sin, sydd til en konkuttanse på siste årsmøte i NQF.
    Den nederste med inspirasjon fra Kaffe Fasett er Ragnhild Finseraas sin. Den grønne med Kaffe Fasett-inspirasjon var en av mine kursdeltakere.. må tenke litt på navnet her. God helg.

    SvarSlett