mandag 4. juni 2012

EN QUILT TIL INGEN NYTTE

En quilt til ingen nytte på 1.3 m X 1.3m


For noen år siden var jeg på quiltetur med venner til Edinburg, Skottland.
På en utstilling kjøpte jeg 9 blokker, hvor motivet var farget for hånd.


Quilten var tenkt som "dåpsteppet" sammen med dåpskjolen vi har i familien.

Slik så blokkene ut.

 

 Jeg valgte å håndquilte blokkene. Brukte litt "fluffy" vatt for å få den effekten jeg ønsket







Teppet er sydd sammen med en teknikk som tillater å quilte ferdig blokkene før de syes sammen.... quilt as you go.
Her er framsiden:
                                   
   Og her er baksiden :

 

Framsida
Baksida

Posted by Picasa

5 kommentarer:

  1. LEKKERT. Til ingen nytte, sier du. Men prien over i`en er det jo. Absolutt!!
    Klem fra Bente BV

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Bente. Jeg synes også den ble lekker, men vet ikke helt hvor den passer inn... litt for stor eller litt for liten

      Slett
  2. Jättefint! Du kommer att se att du hittar det perfekta för det här fina täcket. Ibland tar det lite tid att mogna!
    Kram, Louise

    SvarSlett
  3. Det lbir vel oldebarn snart - du får gjemme den til det. Eller kanskej du har noen gammeltantebarn som skal døpes.

    SvarSlett
  4. Stencilled? How amazing, again, i love your soft colours... wow

    SvarSlett