lørdag 10. juli 2010

Det gamle skattholdet........


Et solid trehvitt skatoll innkjøpt billig på bruktbutikk.
Akkurat hva jeg trengte.
Demonterte alle dører og beslag.


Alle delene fikk et strøk kvistlakk



Fortsatte med 1 støk grunning.
Videre 1 støk med vannbasert maling for interiør.
Pusset over alle flatene med fint sandpapir.

Blandet vann i en mørk rosa maling (vannbasert))
. Klinte på et strøk og tørket av med en fille før det tørket.



Lot alt tørke til neste dag før jeg brukte sandpapir for å få det til å se slitt ut.

Dette er kanten over der hvor låsen er:

Skattholdet ble et praktisk "hjemmekontor" her på sommerhuset.
og det ser godt brukt ut....akkurat slik jeg ville ha det.

Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. Det ble kjempefint. Du er en mester i å se verdien av gamle ting, og så forvandle dem så de passer inn. Hm - kanskje jeg må la min mors gamel skatoll komme til heder og verdighet igjen, nå står det i en krok på loftet mitt.

    SvarSlett
  2. Hmm, så flink du er:)) Flott å se. Fortsatt god sommer,

    klem fra Bente BV

    SvarSlett